Webdesign? Jedna z nejpodstatnějších částí vašeho online podnikání! Předpokládáme, že když jste klikli na tento článek, na vizuální komunikaci vaší společnosti vám záleží. Pojďte se tedy společně s námi podívat, jaké prvky letí v designu webových stránek v poslední době.
1. Retro Fonty ve web designu
Za posledních pár let jsme byli svědky stoupající obliby prvků, o kterých jsme si mysleli, že jsou dávno pasé. Náš nový starý známý jsou retro fonty. Retro fonty však úplně stejné nezůstaly – byl jim přidán nový nádech. Kombinace retra s moderními prvky se staly hitem, který jsme mohli spatřit i u gigantů jako je Spotify nebo Goliath Entertainment. Prvky silného písma v kombinaci s pestrými barvami zaujmou na první pohled. Tento trend zatím vypadá velmi slibně a můžeme se jenom těšit, jaké další inovace nám designéři v roce 2021 přinesou.
2. Scrolling
V dnešní době se inovacím a novinkám nevyhnulo ani “scrollování”. Jednoduchý princip, kde by většinu z nás nenapadlo, že se na tom dá udělat něco jinak… Web designéři však opět překvapují!
Horizontální “scrollování”
Horizontální posouvání není žádná novinka. Pokusy aplikovat tento prvek na weby už tu byly, ale jednalo se o velký propadák. Avšak tyto inovace nejsou dělány přímo za účelem odlišit se, ale spíše za účelem praktičnosti. Horizontální posunování připomíná fotogalerii, přičemž na další “fotce” se nacházejí doplňující sekundární informace.
Scrolling cards
Rozdělení webu do jednotlivých segmentů pomocí karet je velmi efektivním rozdělovníkem mezi jednotlivými sekcemi. Dokáže jednoduše rozdělit odlišná témata od sebe a udržet na stránce patřičnou organizaci.
Scrollytelling
Poslední z novinek, se kterými se začínáme častěji setkávat, je předávání příběhů pomocí “scrollování”. Některé příběhy, které se snaží určité weby předat, jsou příliš zdlouhavé a vyžadují určitý poutavý vizuál. Vizuál udrží čtenářovu pozornost a podpoří užitek ze samotného texu. K vyprávění příběhu je scrollytelling ideální.
3. Využití multimédií
Odpověď na to, jak udržet návštěvníka na svém webu co nejdéle, je vcelku jednoduchá – využití multimédií. Videa, fotky, hudba. Návštěvníkův zážitek je intenzivnější než ze samotného čtení textu a zároveň díky tomu udrží náš web v paměti déle, což je vlastně jedním z cílů dobrých (prodejních) webových stránek.
4. Personalizace webu na základě návštěvníka
Snaha oslovit zákazníka je stále větší než kdy předtím, konkurence narůstá v každém odvětví a díky globalizaci už nejsme jako zákazníci vázaní pouze na domácí trh. Proto se jednotlivé webové stránky snaží nabídnout přizpůsobení jednotlivým návštěvníkům na základě algoritmů, nebo dají návštěvníkovi na výběr individuální nastavení vzhledu webu – například tmavý mód. Během posledního roku jsme se mohli na většině sociálních sítí setkat s možností si nastavit preferovaný mód (světlý/tmavý). A sociálními sítěmi se inspirovaly i některé prodejní weby a e-shopy. Může nám to připadat jako maličkost, ale návštěvník si často pamatuje tyle drobnosti, které mu zpříjemnily návštěvu.
Spotify playlist
U mnohých webů jsme si mohli všimnout, že vytvořili playlist ke každému článku na základě emocí, které jím chtějí vyvolat. Nyní se za využití algoritmů vytvářejí playlisty, které jsou založeny na návštěvníkových preferencích.
5. Geometrické prvky
Poslední prvek ve výběru, který vám přinášíme, je velmi jednoduchý – geometrické prvky. Ty dokáží jednoduše rozdělit webovou stránku do jednotlivých segmentů. Rozdělení přispívá k organizaci a přehlednosti celého webu. Žádný návštěvník nechce trávit čas tím, aby při návštěvě webu tápal a hledal informaci, pro kterou tam přišel. Webová stránka za použití jasného a geometricky vyznačeného rozdělení působí jednoduše a srozumitelně. V jednoduchosti je přece krása.