Služby obsahového marketingu jsou pro každou společnost nákladově efektivní volbou, zejména pokud jde o rozšíření publika. Placená reklama funguje dobře pro krátkodobé výsledky, ale jakmile tato kampaň skončí, společnost musí začít od znovu.
Může také záležet na typu podnikání, které provozujete. Pokud podnikáte v oboru B2C, vaši zákazníci s největší pravděpodobností najdou vaše produkty nebo služby bez jakékoli marketingové pomoci. Je to proto, že vědí, co hledají a co potřebují. Na druhou stranu, pokud podnikáte v oboru B2B s malým počtem zákazníků, pak jsou služby obsahového marketingu účinným způsobem, jak zviditelnit váš brand. Je však důležité vyhodnotit obě metody, než určíte, která přinese lepší výsledky.
V tomto článku zjistíte, která marketingová strategie je pro vaši společnost nejúčinnější.
CO JE OBSAHOVÝ MARKETING?
Obsahový marketing je distribuce obsahu na různých platformách. Jedná se o strategii, kterou podniky používají k vytváření a distribuci hodnotného a relevantního obsahu, který přitahuje, zapojuje a ovlivňuje zákazníky, od kterých nakonec získá požadované výsledky.
TYPY OBSAHOVÉHO MARKETINGU
Existují různé techniky obsahového marketingu, které mohou firmě pomoci přilákat a udržet si specifické publikum. Několik si jich představíme.
E-mail marketing
E-mailový marketing je nejoblíbenější formou online marketingu. Je všudypřítomný a lze jej provádět pomocí stávající databáze zákazníků společnosti. Aby byla e-mailová kampaň úspěšná, musí mít přesvědčivý předmět, jasnou výzvu k akci a silnou nabídku.
Příklad: Statistika laboratoří snov.io zveřejnila jejich návratnost investic (ROI) z e-mailového marketingu, která dosáhla 4200 %, což dělalo 42 dolarů za každý vynaložený dolar.
Blogování
Blogy jsou nejoblíbenějším způsobem, jak mohou firmy zveřejnit své sdělení na internetu. Blog lze také využít jako magnet na zákazníky, když jim výměnou za jejich e-mailovou adresu, jméno a adresu něco nabídnete, např. účast na webináři nebo dárek. Blog buduje dobré vztahy mezi vámi a zákazníky, což je z dlouhodobého hlediska výhodné.
Příklad: Studie ukázala, že blog Huffington Post vydělal v roce 2018 měsíčně 14 milionů dolarů.
Sociální sítě – účast komunity
Když se stanete součástí komunity, bude snazší důvěřovat vaší značce nebo nabídce. Účast v komunitě pomáhá budovat povědomí o značce a silný vztah se zákazníky. Prostřednictvím platforem, jako jsou Facebook a Linked-In, jsou slova o vaší značce sdíleny mezi širší publikum. To pomáhá při vytváření obsahu, který je spolehlivý a autentický.
Vizuální obsah – copywriting
Vizuální obsah se také stává populárnějším, protože je to snadný způsob, jak upoutat pozornost lidí, kteří si v pohodlí domova procházejí informační kanály sociálních sítí nebo se věnují online nakupování. Dobrý vizuální obsah dokáže okamžitě upoutat pozornost zákazníka. Dobrým příkladem jsou PR články.
JAK MOHOU SLUŽBY OBSAHOVÉHO MARKETINGU PROSPĚT VAŠEMU PODNIKÁNÍ?
Služby obsahového marketingu zahrnují tvorbu a sdílení mediálního a publikačního obsahu, jehož cílem je informovat potenciální zákazníky o produktu, službě nebo podnikání. Lze jej také využít jako prostředek pro získání nových zákazníků.
Mezi oblíbenou formu online marketingu stále patří psaní obsahu, který může zvyšovat návštěvnost, zlepšovat organické pozice, budovat důvěru prostřednictvím vynikajícího obsahu a poskytovat tak skutečnou hodnotu potenciálním zákazníkům v jakékoli fázi nákupního cyklu.
Příklad: Poptávka po službách obsahového marketingu neustále roste a dobrým příkladem je nám studie společnosti HubSpot. Ta zjistila, že více než polovina dotázaných marketérů (53 %) tvrdilo, že se příjmy jejich společnosti zvýšily poté, co se začali zaměřovat na obsahový marketing.
Výzva k zamyšlení
V uspěchaném světě marketingu se počítá každá vteřina. Blogy, příspěvky na sociálních sítích a služby obsahového marketingu jsou skvělými způsoby, jak oslovit vaši cílovou skupinu. Avšak vytvoření dostatečného množství obsahu, který by měl skutečně význam, vyžaduje spoustu času a energie. Denně se sdílí nejrůznější obsah, a proto je obtížnější vyniknout. Pokud je na webu k dispozici podobný obsah jako ten váš nebo obsah, který neposkytuje čtenářům dostatečnou hodnotu, pak se nemusí objevit v SERPu.
Nejdůležitější je, že obsahový marketing je účinný pouze tehdy, je-li zacílen na správné publikum a na správných platformách. Je potřeba opravdu hluboce prozkoumat osobnost kupujících, jejich chování, zájmy a vzorec životního stylu. Pokud samotný obsah nebo komunikační kanál neodpovídá tomu, co vaši zákazníci preferují, pak vaše snahy o obsahový marketing nemusí přinést vytoužený výsledek.
CO JE PLACENÁ REKLAMA
Placené reklamní kampaně představují pro společnosti skvělý způsob, jak propagovat své produkty a služby širšímu publiku. Existuje mnoho různých způsobů reklamy prostřednictvím placených kampaní, jako jsou reklamy na Facebooku, YouTube, Google Adwords atd. Placené kampaně mohou být sice dražší, ale mohou být také velmi efektivní, pokud jsou správně nastaveny a spravovány.
Společnosti mají několik možností, pokud jde o placenou reklamu. Je však důležité míti na paměti, že každá z těchto možností nabízí jiné výhody a nevýhody. Než vyberete správný typ reklamy je potřeba zvážit, co vaše společnost aktuálně potřebuje.
TYPY PLACENÉ INZERCE
Google Ads
Google Adwords poskytuje placené reklamy, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání na Googlu. Zahrnuje také reklamy, které se zobrazují na jiných webových stránkách prostřednictvím reklamní sítě a programu AdSense. Reklamní kampaně Google jsou jednou z nejoblíbenějších reklamních možností pro firmy. Pomocí Google Ads můžete vytvářet reklamy přímo ve vyhledávání a grafické reklamy, díky kterým můžete svou reklamu zobrazovat a cílit na konkrétních stránkách.
Google Ads je efektivní pouze v případě, že máte dobrý web s vysoce kvalitním obsahem a ukázkovou vstupní stránkou s relevantními informacemi, které váš zákazník hledá. Pokud váš web není optimalizován pro Google Ads, nedosáhnete z kampaně zrovna nejlepší výsledky. To platí i pro vaši vstupní stránku, když obsahuje irelevantní informace nebo odkazy na jiné stránky, zbytečně plýtváte penězi. I když existuje spousta faktorů, které ovlivňují účinnost reklamní kampaně Google, nejdůležitějším z nich je kvalita obsahu na vaší vstupní stránce.
PPC reklama
PPC marketing je druh internetové reklamy využívající placené reklamy k propagaci produktu nebo služby ve vyhledávačích. Bývá označován jako platba za proklik, v angličtině známe pod pojmem „pay-per-click“. Existují různé typy PPC reklamy, jako jsou grafické reklamy, retargeting, placený marketing ve vyhledávání atd.
Některé společnosti preferují PPC reklamu, protože je snadné ji kdykoliv spustit a zastavit. Nevýhodou však zůstává, že je dražší ve srovnání s jiným typem reklamy, jako je například Google AdWords. Firmy obvykle využívají PPC reklamy pro dosažení okamžitých výsledků. Pokud ale hledáte dlouhodobé výsledky, pak je nejlepší použít jiné metody, jako jsou Facebook Ads, Twitter Ads, Linked-In Ads a Instagram Ads.
Reklama na sociálních sítích
Marketing na sociálních sítích je reklama prováděná za účelem cílení na zákazníky na kanálech sociálních médií. Reklama na sociálních sítích je nejpřímějším způsobem interakce a spojení s publikem. Existuje celá řada platforem sociálních médií, na kterých lze inzerovat, jako je Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter a Pinterest.
Pro nabízení svých produktů či služeb slouží nejlépe Facebook a Instagram, kde můžete s placenou formou reklamy pojmout mnohem širší publikum. Jedná se o rychlejší způsob generování potenciálních zákazníků. Dobré výsledky vám však může přinést pouze tehdy, pokud si stanovíte jasné cíle a zacílíte na správné lidi, abyste mohli ze svých placených reklam dosáhnout dobrých výsledků.
JAK MŮŽE PLACENÁ REKLAMA PROSPĚT VAŠEMU PODNIKÁNÍ?
Placená inzerce je efektivní a cenově dostupnou strategií pro zvýšení návštěvnosti vašich stránek. Lze ji použít ke zvýšení povědomí o značce, generování potenciálních zákazníků, rozšiřování e-mailingu nebo ke zvýšení zapojení do sociálních sítí. Je považována za nejlepší způsob, jak oslovit potenciální zákazníky. Tento typ marketingu může vaši společnost zviditelnit zvýšením počtu sledujících, návštěvnosti a potenciálních zákazníků. Umožňuje také zacílit na konkrétní geografické lokality.
Placená reklama však není jen o tom, jak dostat sdělení vaší společnosti do světa. Poskytuje vám také větší dosah a více sledujících, což při správném postupu povede k výraznému zvýšení návštěvnosti a dobré konverzi!
Výzva k zamyšlení
Placená reklama je účinným nástrojem pro rychlé oslovení většího publika. Pokud se společnost ve velké míře spoléhá na placenou reklamu, nemusí jí to pomoci generovat dostatečný prodej. Je to proto, že placené reklamy nezískávají loajalitu spotřebitelů. Mohou být účinné při zvyšování povědomí o značce, ale nemusí potenciálního zákazníka přesvědčit, aby u vás nakoupil.
Hodnocení efektivity placených reklam a služeb obsahového marketingu
Když má společnost omezený rozpočet, musí se moudře rozhodnout, které formy marketingu použít, kde utratit peníze a jak inzerovat, aby to přineslo nejlepší výsledky. Otázkou je, která forma marketingu je skutečně nejúčinnější. Obojí má své pro a proti.
Placená reklama je dobrá, když firmy potřebují větší návštěvnost pro svou vstupní stránku. Na první pohled se může zdát účinná, ale nezíská si loajalitu publika. Je to však skvělá strategie pro rychlé zvýšení návštěvnosti a v důsledku toho i konverzí. Na druhou stranu investice do strategií optimalizace pro vyhledávače (SEO) je časově náročná. Společnost může vidět výsledky až několik měsíců po provedení vylepšení webových stránek.
Placená reklama je skvělou krátkodobou strategií. Zatímco SEO nebo organický marketing by měl být pro rychle rostoucí společnost považován za dlouhodobou investici. V porovnání s tím je obsahový marketing pomalejší, ale mnohem účinnější formou získávání potenciálních zákazníků. Prostřednictvím organického marketingu si získáváte důvěru zákazníků, protože obsah je více zaměřen na čtenáře. Slouží jako řešení jejich problému, nikoliv jako schéma generující příjmy, jako jsou placené reklamy.
KTEROU ZE STRATEGIÍ SI ZVOLIT?
Skvělá obsahová strategie využije jak sponzorovanou, tak organickou reklamu. Je to proto, že návštěvnost pochází ze všech druhů platforem, ať už placených nebo organických. Váš zákazník může na základě svých preferencí proklikávat různé typy obsahu na vaší stránce, ať už jde o sponzorované reklamy, blogy nebo obsah generovaný uživateli. Nejprve se seznámí s vaší značkou a poté vás v případě zájmu osloví. Pokud však chce vaše společnost dosáhnout dlouhodobého úspěchu, pak jsou služby obsahového marketingu lepší volbou.
Obsahový marketing je pro značky mocnou strategií, ale může to být obtížný a časově náročný proces. To je důvod, proč se mnoho společností rozhodlo zadat své služby obsahového marketingu profesionálům, než aby to dělaly samy. Svou webovou stránku můžete nastartovat ještě dnes kontaktováním naší společnosti Expert Dev. My v Expert Dev se aktivně učíme a udržujeme si přehled o současných trendech. Pokud byste měli zájem o jakýkoliv nástroj online marketingu, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.
Marketing tvoříme v těchto městech:
ONLINE MARKETING PRAHA | ONLINE MARKETING ZLÍN | ONLINE MARKETING OLOMOUC | ONLINE MARKETING OSTRAVA | ONLINE MARKETING BRNO
Zabýváme se kategoriemi:
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU | TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK | TVORBA MICROSITE | TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU | GRAFICKÉ PRÁCE | CRM SYSTÉM | SEO OPTIMALIZACE