Expert Dev, s.r.o.

Linkbuilding a SEO: Jak na soustavné budování a údržbu

Co je to vlastně linkbuilding? Je to budování zpětných odkazů na vašem webu a významná součást celé SEO optimalizace vaší webové stránky nebo e-shopu. Linkbuilding přispívá k takzvaným off-page faktorům a významným způsobem posouvá web nahoru ve vyhledávačích jako jsou Google nebo Seznam.

Linkbuildingem můžete efektivně zvyšovat povědomí o své značce, o svém webu nebo e-shopu a dostávat se tak postupně do povědomí většího a většího souboru zákazníků. Jak tedy linkbuilding tvořit?

Po přečtení předchozích řádků by vás mohlo napadnout, že čím víc odkazů, tím lépe. Na to ale pozor. Nejde tak úplně o kvantitu, jako spíš o kvalitu a přílišná „urputnost“ ve snaze o budování zpětných odkazů by mohla vašemu webu nebo e-shopu prokázat spíše medvědí službu.

I u linkbuildingu totiž platí – všeho s mírou. Mnoho značek podporuje tvorbu linkbuildingu aktivní formou. Nejefektivnější je budování linkbuildingu pomocí těchto nástrojů:

  • Microsites
  • PR články
  • Podstránky
  • Blogy
  • Odborné stránky a odborná fóra
  • Sociální sítě

Microsite

Microstie je jednostránkový web fungující na vlastní doméně a jeho vliv na podporu SEO webu je ze všech zmíněných možností nejvyšší. Stránka microsite může sloužit jako samostatná propagace vaší značky, služeb, případně jednoho konkrétního výrobku.

SEO web microsite je nenáročný a rychle se načítající responzivní web, který vyhledávač Google rád upřednostní. Text na microsite bývá orientovaný na jedno až dvě klíčová slova a díky kvalitnímu SEO textu a řadě dalších technických parametrů se umí vyšplhat až na přední příčky vyhledávačů.

Ukázka propagace služeb pomocí microsite webu.

Ne každá online marketingová agentura však ovládá SEO weby. Pokud byste rádi podpořili své podnikání SEO webem, v expertdevu vám s tím rádi pomůžeme. Tvorbou microsites se zabýváme dlouhodobě a naše úspěchy mají měřitelné výsledky 😉

Firemní blog

Články na firemním blogu jsou velmi efektivní část budování SEO na webu. Každý jeden článek je dobré psát na 1 – 2 klíčová slova. Texty si můžete psát sami, případně k tomu přizvat copywritera či reklamní agenturu.

Avšak SEO není jediný důvod, proč blog na svých webových stránkách nebo e-shopu vést.

Na blogu se můžete rozepsat o všem, co na hlavní web firmy nevejde. Zákazník, který se o téma zajímá, ocení vaše zkušenosti, poradenství, jaký produkt je pro něj vhodný a který konkrétní a proč by si měl zrovna on zakoupit, ocení aktuality a novinky z oboru.

Firemní blog je prostor pro budování SEO i pro sdílení potřebných informací se zákazníky. Ukázka vedení firemního blogu na microsite pro AK Nevařil.

Články na firemním blogu ukážete svým zákazníkům, že jste skutečný profesionál ve svém oboru, že o tématu, kterému se věnujete, něco víte a že budete umět i kvalifikovaně poradit svému klientovi.

Jaká témata psát na blogu?

  • Rady, tipy, návody
  • Novinky z oboru
  • Zkušenosti s používáním výrobků v praxi
  • Poradenství s výběrem
  • …a mnoho dalšího!

PR ČLÁNEK

PR článek je placený propagační článek, který se umísťuje v různých médiích, ať už online nebo offline. Ty offline slouží k propagaci a budování značky (při publikaci v tištěném časopise s linkbuildingem počítat nemůžeme 😉 ), ty online naopak kromě šíření povědomí o vašem e-shopu a brandu a upozorňování na vaše výrobky zvyšují SEO vašeho webu.

Kdo mi PR článek vytvoří?

Kvalitní a odpovídající PR článek vám napíše reklamní nebo marketingová agentura, schopný copywriter, freelancer nebo přímo redaktor daného média. Každý, kdo se vyzná v oboru marketingových komunikací a PR, by měl být schopen odhadnout styl daného média, pro který PR článek píše, měl by dodržet veškeré požadavky zadavatele (tedy vás) na to, co má být v textu zmíněno (benefity vašich výrobků a podobně) a zároveň článek napsat čtivě a poutavě, aby čtenář cítil potřebu si jej přečíst.

Kam PR článek umístím?

Existují webová tržiště, kde se prodávají prostory na různých webech a vy si tak můžete vybrat stránku, internetový časopis nebo blog podle zaměření, kterým se ve svém podnikání zabýváte.

Můžete však udělat i mediální rešerši a média, která se jeví jako nejvhodnější, oslovit napřímo. Všechna dobrá média mají na svých webech dohádatelný kontakt na marketingové nebo reklamní oddělení, které mívá podobné věci na starosti, případně na webu můžete najít i zveřejněný ceník za poskytnutí mediálního prostoru.

Jak se pohybují ceny za PR článek?

Záleží od typu média, na jeho popularitě a především na měsíční čtenosti. Na webech, které navštíví pár tisíc lidí za měsíc, si můžete zakoupit prostor pro PR článek už za několik set korun. Pro SEO linkbuilding to význam určitě mít bude, jen zveřejněným článkem neoslovíte veliký počet lidí… U renomovaných médií bývá cena několik tisíc korun.

Nejspíš vám teď jeví jako skvělá možnost nechat si napsat jeden PR článek a ten odeslat deseti různým médiím. To ale není ideální ani z hlediska SEO, ani s ohledem na čtenáře a na ona média.

Google vyhledávač nemá rád duplicitní věci a jakmile vyhodnotí, že se text opakuje na více stránkách, vyhodnotí jej jako „kradený“ a tyto stránky upozadí. SEO našeho mateřského webu bychom tedy tímto způsobem příliš nevylepšili. A druhý důvod je prostý – žádné médium, ani to méně čtené, nebude přeci chtít zveřejňovat stejný článek, jako má jeho konkurence.

A teď ještě pár tipů k PR článkům – pokud už píšete (nebo si necháváte napsat) PR článek, dbejte na to, aby „o něčem byl“. Zkrátka aby měl pro čtenáře nějakou hodnotu, čtenář měl důvod si jej otevřít, přečíst a stát se tak vašim potenciálním zákazníkem.

Ano, samozřejmě, vychvalte svoji značku a nenápadně sdělte čtenáři, proč by se na nasyceném trhu měl rozhodnout právě pro vás, ale pokud si zaplatíte mediální prostor a zveřejníte pět odstavců o ničem, nejspíše vysokou čtenost nezískáte.

Sociální sítě

Facebook, instagram a další sociální sítě nabízejí obrovské možnosti. O své firmě můžete svým potenciálním zákazníkům dávat vědět zdarma pomocí sdílení svých příspěvků, aniž byste byli odkázaní na placenou propagaci.

Kromě toho, že díky sociálním sítím můžete šířit povědomí o svém brandu, svých službách nebo zboží na e-shopu, jde také o účinný nástroj pro budování zpětných odkazů. Sdílejte, odkazujte, podpořte svůj mateřský web a dostaňte zákazníky ze sociální sítě na svůj e-shop.

I sociální sítě mají velký význam pro linkbuilding a SEO webu.

Nakonec ještě to nejdůležitější, vraťme se, u čeho jsme začali – SEO a linkbuilding. Nezapomeňte tedy do textu PR článku umístit zpětné odkazy s pronikem na váš e-shop nebo web!

A nezapomínejte mezi sebou „provazovat“ i jednotlivé body SEO, které jsme zde zmínili! Své příspěvky z blogu sdílejte na sociálních sítích, na svých microsites odkazujte na konkrétní produkty, prolinkujte podstránky a tak dále, a tak dále… Linkbuilding stránky a veškeré SEO není záležitost jednoho odpoledne, je to běh na dlouhou trať. Avšak výsledky, které vám přinese, se vašemu obchodu vyplatí.

Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE GRAFIKA | MARKETING SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Marketingový specialista budující zpětné odkazy pro lepší SEO
Online marketing

Zpětné odkazy a jejich význam pro SEO

Zpětné odkazy, často označované jako „backlinky,“ tvoří základ efektivní SEO strategie. Jde o odkazy, které vedou z jiných webových stránek na tu vaši, a slouží

Co dále nabízíme?

Webový rozcestník a další doplňkové služby