Kvalitní a správně fungující e-shop je základ, avšak součástí dobrého e-shopu, který přináší tržby do firmy, je také kvalitní propagace. Nejvíc logické na propagování online obchodu jsou kampaně na sociálních sítích. Avšak kampaně nejsou jediným řešením, jak zvýšit návštěvnost svého e-shopu. Existuje zde také mnoho variant, na které potřebujete úplně minimální rozpočet, v některých případech dokonce ani korunu.
V tomto článku Vám představíme jednotlivé tipy, jak zvládnout propagaci e-shopu na sociálních sítích.
Propagace e-shopu na Facebooku a Instagramu
Jedním z nejvíce využívaných nástrojů pro propagaci téměř čehokoliv, jsou v dnešní době sociální sítě. Facebook nebo Instagram už nejsou pouze zaměřeny na komunikaci mezi uživateli nebo sdílení svých zážitků. Tyto sociální sítě se stále více zaměřují na businessovou stránkou. Facebook vytvořili přímo podstránku na propagaci – Business Manager.
Business Manager/Ads Manager
Business Manager patří pod společnost Facebook, přes který se dají komplexně nastavovat kampaně nejen pro Facebook, ale také i pro Instagram. V případě propagace e-shopů Business Manager nabízí možnost propagace pomocí katalogů. Ten se po propojení s internetovým obchodem bude automaticky aktualizovat a bude zde promítat veškeré slevy, které nastavíte k určitým produktům na e-shopu. Při správném nastavení kampaně (cílová skupina, délka kampaně, rozpočet kampaně, apod.) Vám může až několikanásobně zvýšit povědomí o e-shopu, ale také přispět k nárůstu tržeb. Podrobný postup, jak využívat katalogy naleznete zde.
Konzistentní komunikace
K propagování vcelku čehokoliv na sociálních sítích , nepotřebujete mít obrovský rozpočet a spoléhat se na placené reklamy. Jde to i jinak. Například pomocí vybudování komunity. Toho dosáhnete každodenní komunikací, a to už pomocí příspěvků, fotografií, videí, stories,… těch možností je opravdu hodně, přičemž zde můžete povolit uzdu své fantazie. Tímto způsobem se budete stále svým potenciálním zákazníkům připomínat a ještě k tomu za to neutratíte ani korunu.
Soutěže
Jak jednoduše získat více interakcí s publikem? Dejte jim možnost získat něco zadarmo! Do soutěží se pravidelně zapojuje větší množství lidí a obecně je u nich větší dosah než u klasických příspěvků. Toho docílíte zejména správným nastavením pravidel soutěže. Pokud nastavíte povinnost sdílet příspěvek ve feedu (Facebook) nebo na stories (Instagram), tak se velmi rychle rozšíří dál, avšak je potřeba brát v potaz, že tohle pravidlo může mnoho lidí odradit. Alternativou sdílení na nutnost okomentovat příspěvek. Možná jste postřehli, že Facebook zobrazuje také příspěvky, které okomentovali, takže se rozšíří tak i tak, přičemž pro mnoho lidí to může být příjemnější, že se jim sdílený příspěvek nezobrazuje na profilu. Tyto dvě varianty jsou však platné pouze na platformě Facebooku.
Influencer marketing
Influencer marketing patří mezi jeden z nejvíce využívaných způsobů propagace v on-line světe. Vše je postaveno na důvěře mezi influencerem a jeho sledujícími. Díky tomuto vztahu stále více lidí dá na názor či doporučení. Propagace e-shopu je ideální pro influencer marketing, kdy můžete využívat dlouhodobou spolupráci, která přináší mnoho benefitů pro obě strany. Tento nástroj může být velmi efektivní, ale je zde však několik parametrů, na které si dávat pozor, a to zejména při výběru správného influencera.
1. Poznejte influencera
Dříve než začnete posílat nabídky na jakoukoliv spolupráci, udělejte si kvalitní rešerši. Je potřeba, abyste našli toho správného člověka přímo pro Vás, protože jinak bude tento způsob propagace neefektivní. Projděte si příspěvky na všech sociálních sítí influencera a podle toho posuďte, zda jeho publikum je také Vaše cílová skupina.
2. Čísla nejsou vše
Mnoho společností udělalo tu chybu, že jediný parametr, na který se soustředili při výběru influencera byla jejich čísla sledujících. Což už podle předchozí bodu víme, že to není ten nejvíce adekvátní parametr, který sledovat. Více než čísla sledujících je výhodnější si u nich zažádat o jejich procentuální interakci (kolik procent sledujících aktivně reaguje na jejich příspěvky – „lajky“, komentáře, odpovědi na stories, apod.). Navíc také lidi s velkým množstvím sledujících by Vás stáli mnoho peněz, avšak můžete dosáhnout lepšího výsledku, pokud si najdete menšího influencera, který má však vlastní komunitu.
3. Dejte mu volnost
Dle výpovědí mnoha influencerů se oni setkávají s fixním formátem propagace, který nemůžou nijak upravit. V tomto případě jich mnoho odmítne, protože oni nejlépe znají své publikum a dokáží jim nejlépe zpropagovat Váš produkt/službu. Když jim dáte možnost přijít s jejich vlastním formátem, tak nejen že bude pravděpodobněji efektivnější, ale zároveň Vám odpadne starost s vymýšlením správného obsahu, aby to zapůsobila na co nejvíce lidí.
Doufáme, že tento článek Vám pomůže s propagací e-shopu, ale celkově Vašeho podnikání. Pokud si však nejste jisti a budete chtít jakkoliv pomoct, tak se na nás neváhejte obrátit!
Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE | GRAFIKA | MARKETING | SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Weby tvoříme v těchto městech:
TVORBA E-SHOPU ZLÍN | TVORBA E-SHOPU BRNO | TVORBA E-SHOPU PRAHA | TVORBA E-SHOPU OLOMOUC | TVORBA E-SHOPU OSTRAVA
Zabýváme se kategoriemi: