Váš výrobek nebo služba může být sebelepší, ale pokud pokulhává její prezentace, může vás to připravit o značnou část možných zákazníků.
Jak napsat dobrý text pro web?
Správný text by se měl striktně držet tématu, zbytečně neodbíhat a měl by obsáhnout vše, co uživatel potřebuje a hlavně chce vědět. Nezapomínejme, že webová stránka není knižní román, tudíž zde není prostor pro rozsáhlé odstavce a takzvanou „omáčku“. Lepší kvalitní a propracovaný kratší text, než sáhodlouhé rozmáchlé vyprávění. Pozor bychom si také měli dát na duplicitu informací – nepovažujme čtenáře za hlupáky, většinu věcí stačí sdělit jednou a jasně.
Ujasněte si, co chcete čtenáři sdělit, a nebojte se vypsat si to v bodech. Pomůže vám to nejen utřídit si vlastní myšlenky, ale třeba vás to inspiruje k něčemu dalšímu. A pokud přímo tohle nebude sloužit jako základ následné webové textace, můžete to poskytnout jako odrazový můstek copywriterovi, který už se o vše postará. Typický webový uživatel chce mít informace přehledně znázorněné, a tak je u textace webových stránek důležitá i následná grafika. Nebojte se odlišit jednotlivé sféry obsahu i graficky, orientace tak bude pro zákazníka snazší.
Co když si v psaní nevěřím?
Pokud si nepřipadáte slohově natolik zdatní, abyste si troufli sepsat obsah vašich webovek sami, nebojte se tuto práci svěřit někomu renomovanějšímu. Schopný copywriter dodá vaší prezentaci na sítích formu a čtivost. Věřte, že vám to může ušetřit spoustu úsilí, času a zbytečných přešlapů. V případě vlastní textace je dobré si nechat celý web před jeho spuštěním zkontrolovat odborníkem. Nejen ty gramatické, ale i stylistické chyby nepůsobí dobře a zbytečně ubírají lesk vašemu snažení. Když necháte svou práci zhodnotit třetí osobou, předejdete tomu, aby se na web dostaly chyby, které vy sami nejste schopni odhalit nebo je identifikovat.
Cílem článků na vašem webu však není jen podat informace, ale především přesvědčit uživatele ke koupi, případně mu poskytnout motiv se na stránky opět vrátit. Čtenáře chceme chytit a nepustit až do přečtení posledního písmene.Textem však na uživatele netlačte, ani se článkem nikterak nepodbízejte. Nesnažte se ohromit za každou cenu, vaše stránka pak ztrácí na důvěryhodnosti. I když se to snadno řekne, ale hůř dělá, vyvarujte se otřepaných frází. Působí to lacině a neprofesionálně.
Co od služby copywritera očekávat?
Dobrý copywriter a textař by měl naplno proniknout do filozofie společnosti, takzvaně najet na její vlnu a tím správným a nenásilným způsobem předat zákazníkům a návštěvníkům webu to, co klient požaduje. Copywriter není jen robot na psaní textů, jak by se mohlo na první pohled zdát, je to především zdatný markeťák, který ví, co zákazník chce a čeká, psycholog, který se umí vcítit do klientských potřeb a možná i tak trochu umělec, který zvládne v omezeném prostoru online prezentace předat to podstatné.
Internet je platforma, kde každý může napsat cokoliv a vesele to sdílet s celým světem. Webový prostor je plný špatných textů, tak dbejte na to, aby právě webové stránky vašeho podniku (a celá jeho komunikace s veřejností vůbec) byly právě to, co bude mezi ostatními vyčnívat. Zákazník, ten nový, který se teprve rozhoduje, i ten stávající, všechny výše zmíněné věci podvědomě vnímá a v hlavě si tak sestavuje mozaiku celkového obrázku o vaší společnosti. Krása je ukryta v detailu a my v expertdev děláme vše pro to, aby všechny podrobně propracované dílčí části dávaly dohromady hodnotný celek.
Poutavý text a propracovaná SEO optimalizace jsou samozřejmě základními stavebními kameny dobrých a úspěšných webových stránek, firemních prezentací a e-shopů, nedílnou součástí je i vizuální stránka. Seznamte se tedy i s článkem 7 důležitých prvků kvalitního webového designu.
Mohlo by Vás zajímat
Tvorba webových stránek Zlín | Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizace| Klíčová slova | Sociální sítě | Grafické práce| Marketing | Reklama|PR