Společnost Google zveřejnila, že dočasně deaktivuje funkci Žádost o indexování nástroje Kontrola adresy URL. Indexování požadavků se nejčastěji používá, když vlastníci webů publikují novou stránku nebo provádějí změny na existující stránce. Co tedy od toho můžete očekávat a jak tento fakt ovlivní dohledatelnost vašich webových stránek?
Google se nechal slyšet, že v rámci provedení změn v infrastruktuře na několik nejbližších týdnů ve službě Search Console deaktivuje funkci „Žádost o indexování“ (Request Indexing) nástroje pro kontrolu adres URL. I když je to dočasné, mnoho webů to pocítí.
Tyto nástroje lze použít k vyžádání procházení jednotlivých adres URL. Nejčastěji je tato funkce využívána, když se na webu zveřejní nový obsah nebo aktualizují stávající texty, přidají doplňující informace a podobně. V praxi to tedy znamená, že nově publikované články nebo weby se budou hůře dostávat mezi vyhledávaný obsah.
A jak s tím tedy naložit? Dalo by se říct, že pro co největší dosah a odezvu je lepší s publikací nových textů, článků a obsahů počkat, samozřejmě pouze za předpokladu, že si to můžeme dovolit a že se daný text neváže k aktuální době.
Není to ale tak, že by se nový obsah nedostal do indexu vůbec. Jak psal Google na Twitteru, vyhledávač bude i nadále vyhledávat a indexovat obsah pomocí svých běžných metod. Jen jej nemusí zvýhodnit jakožto nový a aktuální obsah, což je však funkce, na které staví mnoho stránek a kterou využívá mnoho uživatelů. Získávání indexu je jednou z metod SEO optimalizace a SEO analýzy. Prohledávače a algoritmy vyhledávačů se mohou podívat na mnoho jiných faktorů. Ne každá stránka je indexována vyhledávači. Ovlivňovat to, zda budou stránky procházeny, může i například vzdálenost stránek od kořenového adresáře webu.
Optimalizace pro vyhledávače (optimalizace SEO) se snaží zlepšovat seznamy vyhledávačů webových stránek tak, aby se uživateli zobrazovaly na předních příčkách na daný výraz pouze relevantní odkazy. A právě SEO optimalizace je jednou ze strategií internetového marketingu. Snaží se analyzovat, jak fungují vyhledávače a jejich řízené algoritmy a na základě toho uzpůsobit obsah a nastavení webových stránek.
Mimo jiné chceme v rámci SEO zjistit také vyhledávací a nákupní chování zákazníka – co a jakým způsobem vyhledává, a které vyhledávače upřednostňují určité cíle pro určité publikum. SEO optimalizace se tedy dělá proto, aby na web zavítalo co nejvíce zákazníků neplacenou formou, aby webová stránka měla co největší dosah. Dnes lidé nevyhledávají pouze přes stolní počítače. Naopak většina vyhledávacích dotazů pochází z mobilních telefonů. V listopadu 2016 v Googlu nastala zásadní změna ve způsobu procházení webů a začal dělat index nejprve mobilní. A právě proto začala být velmi důležitým faktorem responzivita webu – tzn. design webových stránek se musí dokonale přizpůsobit mobilnímu zařízení.
Text musí být dobře čitelný, stránky přehledné, fotky se musí přizpůsobit. Uživatel se musí na webu dobře orientovat. A nezapomínejme také na to, že v dnešní době i podstatná část nákupů a konverzí pochází z mobilních telefonů. Pokud jde o e-shop, musí se zákazníkovi pohodlně listovat nabízenými produkty a komfortní musí být také následná objednávka a provedení platby.
Nejste si jistí svou SEO optimalizací nebo máte obavu, že váš web není dostatečně přehledný a plně responzivní? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.
Stává se Vám, že Google nemůže najít Váš web? Máme pro vás několik tipů, jak to napravit.
Mohlo by Vás zajímat
Tvorba webových stránek Zlín | Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizace| Klíčová slova | Sociální sítě | Grafické práce| Marketing | Reklama |PR