Expert Dev, s.r.o.

Co přinese nová verze Google Analytics 4?

Nástroj Google Analytics je již od roku 2005 velmi využívaný zejména v oblasti online marketingu a webových stránek. S jeho pomocí můžeme sledovat veškeré dění na webu jako například návštěvnost, konverzní poměr a informace o tržbách nebo rychlost načítání stránek. Firma Expert Dev taktéž využívá tento analytický nástroj v rámci online marketingových služeb pro klienty po celé republice. Lze tak snadno získat údaje o tom, odkud návštěvníci na váš web přicházejí, jaké používají zařízení, jejich demografické a geografické údaje nebo například jaké jsou nejprodávanější produkty na e-shopu. Bližší informace o Google Analytics 4, ale i starší verzi se můžete dočíst v našem článku „Google Analytics – V čem všem nám můžou pomoct?

Na novou verzi však můžete přejít již nyní. Máte tak možnost se dříve seznámit s novým prostředím a jeho funkcemi. U některých pokročilých e-shopových řešení může být implementace Google Analytics 4 po technické a časové stránce více náročná. Dalším faktorem je nemožnost importace dat z předchozích období. Celkově je tedy výhodnější s novou verzí příliš neotálet.

Jaké změny od nové verze očekávat?

S novým upgradem se můžeme setkat s několika vylepšeními a změnami. Pojďme si společně shrnout ty nejzásadnější.

  • Nová verze se zakládá na tzv. eventech neboli událostech. Veškeré novinky na webu vám přijdou do přehledu ve formě událostí, které lze následně libovolně pojmenovat a přidávat k nim parametry. Lze tak následně vypsat například zákazníky, kteří zakoupili daný produkt třikrát apod.
  • Google Analytics 4 nejsou závislé na úplnosti dat, která přijdou do analytiky. Na základě ostatních událostí si lze snadno domodelovat chybějící informace
  • Podpora Cross Domain měření bez nutnosti jakýchkoli implementačních změn.
  • Pro podrobnější sledování nákupního chování uživatelů včetně transakcí slouží E-commerce reporty.
  • Pro nahrávání dalších dat do Googlu lze využít kromě základního měřícího kódu rozšířený Measurement Protocol. Lze tak měřit data nejen z webu, ale i mobilní aplikace.
  • Data Import sloužící pro nahrávání CSV souborů s rozšiřujícími datovými parametry.
  • Implementace průvodců pro snadnější nastavení a konfiguraci.
  • Modernější zpracování automatizovaných vhledů do dat s následnými doporučeními.
  • Kompatibilita s ostatními operačními systémy, jako například Android a iOS.
  • Větší důraz na soukromí lidí díky zamezení ukládání IP adres.
  • Strojové učení za účelem analytických predikcí jako je například pravděpodobnost nákupu, odhad tržeb apod.

Přechod na Google Analytics 4

Upgrade na Google Analytics 4 by něměl být žádný problém. Lze využít jednoduchého průvodce přímo od Googlu nebo využít nástroj Google Tag Manažer. Rozhodně není správným řešením celou věc ignorovat a čekat až na ukončení staré verze do léta 2023. Kvůli rozdílnosti obou verzí nebude možné srovnávat měřená data. Prozatím je vhodné sledovat data v takzvaném duálním režimu. Ke stávající verzi lze přidat i Google Analytics 4. Po ukončení stávající verze tak můžete čerpat z historie a zároveň budete mít průběžně k dispozici nová data.

Závěr

Brzký přechod na novou verzi je bezpochyby správným řešením, než zbytečně riskovat a v horším případě přijít o cenná data. V každém případě se vyplatí průběžně sledovat aktuální informace o obou verzích a jejich přechodu.

Marketingoví specialisté z firmy Expert Dev zabezpečují pro klienty kompletní online marketingové služby s využitím moderních nástrojů. Kromě prací s Google Analytics je pro nás hračkou například SEO optimalizace, díky které se vaše podnikání dostane na přední příčky ve vyhledávačích na Seznamu a Googlu. Rádi vám také poradíme s nastavením PPC reklam v obsahové i vyhledávací síti s využitím Google Ads a Sklik, kterou následně zacílíme na požadovaný okruh zákazníků. Pokud byste chtěli zefektivnit sebeprezentaci na sociálních sítích, i v tomhle se na nás můžete spolehnout. Naši copywriteři vám mohou kdykoliv napsat poutavé textace všeho druhu. Kromě sociálních sítích se jedná např. o obsah vašich webových stránek, newsletterů nebo pravidelných PR článků.

V případě zájmu o spolupráci s naší firmou neváhejte a kdykoli nás KONTAKTUJTE. Vidět se můžeme v našich kancelářích ve Zlíně nebo formou online konference. Jsme pro vás taktéž k dispozici na uvedeném e-mailu i telefonním čísle.

Online marketing Zlín | Online marketing Praha | Online marketing Brno | Online marketing Olomouc | Online marketing Ostrava |

Sdílet příspěvek

Další články

Marketingový specialista budující zpětné odkazy pro lepší SEO
Online marketing

Zpětné odkazy a jejich význam pro SEO

Zpětné odkazy, často označované jako „backlinky,“ tvoří základ efektivní SEO strategie. Jde o odkazy, které vedou z jiných webových stránek na tu vaši, a slouží

Co dále nabízíme?

Webový rozcestník a další doplňkové služby