Základem každého úspěšného businessu je špičkově propracovaný branding. Díky němu dostává Váš produkt přidanou hodnotu. I když nabízí totožný produkt, jako Vaše konkurence, ale Váš branding je ve špičkové kvalitě, tak vyhráváte na plné čáře! Ale co to vlastně ten branding je?
Branding
Pod tímto anglickým slovem se skrývá strategie, která jaký způsobem se budete snažit vybudovat svou značku co nejvýše to je půjde. Branding je základem nejen online marketingu, ale celkově Vašeho podnikání, jelikož obsahuje mnoho klíčových prvků, díky kterým dokážete oslovit mnoho zákazníků. Pomocí brandingu můžete navázat vztah a důvěru mezi Vámi a Vašimi zákazníky. Jednoduše řečeno jim představíte Vaše cíle, vize, poslání, firemní kulturu a celkově pohled do toho, proč tuto firmu máte a kam chcete směřovat.
Branding se dá rozdělit do několika kategorií: vytvoření a péče o danou značku.
Vytvoření značky
Při zakládání jakéhokoliv podnikání je potřeba dávat pozornost na mnoho věcí a mezi ně patří také Vaše značka.
Správný výběr
- jména
- loga
- vize,
- cílů
- poslání.
Ani jeden z těchto bodů by neměl být brán na lehkou váhu, protože s Vámi budou spojovány po celou dobu Vaši působnosti. Samozřejmostí je, že kdykoliv můžete jakýkoliv bod změnit, avšak pokud si Vás Vaši zákazníci spojí například s daným jménem nebo logem, může být těžké tuto změnu provést i z pohledu zákazníka. Proto nic z toho neuspěchejte a raději si všechno promyslete.
Jméno Vaši společnosti by mělo vždy reflektovat Vás. Už jen na základě jména Vaši společnosti by si potenciální zákazníci představit Vaši společnost. To stejné platí i v případě Vašeho loga. Zde byste se měli držet přísloví „v jednoduchosti je krása“. V tomto aspektu Vám doporučujeme se spolehnout na profesionální grafika, který Vám dokáže vytvořit perfektní logo přímo pro Vás. Více o důvodů, proč využít při tvorbě loga grafika naleznete zde.
Dále byste rozhodně neměli zapomenout na to, jaké jsou Vaše vize a cíle do budoucnosti. Tyto aspekty by měly být viditelné na Vašich webových stránkách, produktech, komunikaci, apod.
Komunikace
Nedílnou součástí brandingu je také komunikační strategie Vaší firmy. V tomto odvětví je potřeba se zaměřit hned na několik parametrů:
- kanály pro komunikaci
- obsah a celkový styl komunikace
- grafická stránka
- časové rozmezí komunikace
- rozpočet vyhrazen pro komunikaci
Komunikace je velmi důležitá nejen pro zvýšení Vašeho prodeje, ale také pro zvýšení návštěvnosti či povědomosti o značce. Je na místě zvolit správné komunikační kanály na základě Vaši cílové skupiny. Vždy mějte na paměti, pro koho tuto komunikaci tvoříte. Můžete mít perfektně provedenou komunikaci, ale pokud ji budete sdílet na špatných komunikačních kanálech nebo ve špatném formátu, tak svou cílovou skupinu neoslovíte.
Společně ruku v ruce s platformami, které se rozhodnete využívat, je také obsah příslušných sdělení. Na základě jakým stylem nastavíte svůj obsah, tak vytvoříte představu o tom, jak Vás bude vnímat veřejnost. Dále je potřeba se držet jednotného grafického stylu, který ucelí veškeré Vaše příspěvky. Pokud nejste zběhlí v grafice, tak se na nás můžete kdykoliv obrátit a my Vám se vším pomůžeme.
Péče o značku
Když už vybudujete svou vlastní značku, tak je zapotřebí se o ni patřičně starat. Abyste branding udrželi na co nejvyšší úrovni je potřeba sledovat vývoj trhu, konkurence a také Vaší společnosti. Abyste mohli přizpůsobit jakýmkoliv změnám a nikdo neohrozil Vaši pozici, musí provádět různé aktualizace veškerých Vašich plánů a strategií. Nesmíte si dovolit zaspat na vavřínech a stále pokračovat na rozvoji Vašeho brandingu.
Věříme, že Vám tento článek pomohl se zorientovat v oblasti brandingu, ale pokud si však nevíte s něčím rady, tak se na nás neváhejte obrátit!
Pokud byste měli zájem o tvorbu webu v šablonovém řešení nebo o vytvoření webu na míru nebo tvorbu e-shopu na míru, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.
Weby tvoříme v těchto městech:
COPYWRITING ZLÍN|COPYWRITING PRAHA|COPYWRITING BRNO|COPYWRITING OSTRAVA |COPYWRITING OLOMOUC
Zabýváme se kategoriemi: