V poslední roce se nejen v České republice, ale po celém světě roztrhl pytel s eshopy. Jak tedy vytvořit e-shop, který nebude stejný jako ostatní a vystoupí z davu? V tomto článku se dozvíte pět tipů, jak oživit Váš e-shop a přinést nový zážitek při internetovém nakupování
1. Vyhrajte si s designem
Na co si jako první uděláme názor? Přeci na vzhled. Využijte web design jako nástroj, jak zaujmout nebo dokonce překvapit svého návštěvníka. I ty nejmenší grafické prvky Vám mohou pomoct k oslovení více potenciálních zákazníků. Držte se pár barev, které můžete libovolně kombinovat, ale však nesmíte zapomenout na dodržení určitého kontrastního poměru.
Přidejte neočekávané grafické prvky, které můžou být třeba horizontální „scrollování“, přechodné animace mezi jednotlivými produkty nebo třeba přidáním krátkých videí z výroby nebo samotného používání produktu. V tomto případě si můžete vyhrát úplně s čímkoliv. Pokud Vás však nic nenapadá, tak se můžete inspirovat zahraničními e-shopy nebo si přečíst náš článek, kde rozebíráme trendy ve web designu pro rok 2021, který naleznete zde.
2. Vytvořte komunitu
Posuňte komunikaci se svými zákazníky na další úroveň a nabídněte jim možnost odebírání Vašich novinek. Avšak nesnažte se získat co nejvíce odběratelů tak, že je budete nutit do odebírání newsletteru. Doporučujeme Vám vytvořit pop-up okno, která představuje tuhle možnost, ale není povinná. Pokud by návštěvník musel odebírat Vaše novinky, aby mohl dokončit svůj nákup, tak nemožné, že tento nákup nedokončí nebo se na Váš e-shop už nevrátí.
Pomocí newsletterů můžete také vytvořit svou vlastní komunitu, kterou můžete odměňovat různými věrnostními programy, předčasným přístupem k novinkám v sortimentu nebo slevami. Takto si jednoduše můžete vytvořit svou zákaznickou základnu a nabídnete jim něco navíc.
3. Vžijte se do role zákazníka
Mnoho e-shopů dělá tu chybu, že mají skvěle fungující stránky, ale nedělají je tzv. user friendly. Často se stává, že z pohledu zákazníka stránka není přehledná a návštěvník nenalezne to, pro co přišel. Proto Vám doporučujeme se vžít do zákazníka. Udělejte si seznam věcí, které od e-shopu vyžadujete a seznam věcí, které Vám přijdou zbytečné. Díky těmto seznamům můžete zpříjemnit zákazníkův zážitek.
4. Životní prostředí na prvním místě
Stále více diskutovaným tématem nejen v oblasti e-shopů, ale celkově médiích je životní prostředí. Zkuste zakomponovat co nejvíce možností, jak snížit svůj dopad na životní prostředí. Mnoho lidí si vybírá internetové obchody na základě jejich enviromentálního chování. Nemusíte dělat razantní kroky, ale i drobnosti jsou stále lepší cestou k příjemnější budoucnosti. Tohle můžete využít například u využívání recyklovaných matriálů pro tvorbu obalů pro přepravu, spolupracovat s nadací na ochranu životního prostředí a nabízet možnost přispět třeba jen částkou 20 korun. Díky zvýšení spotřebitelské zodpovědnosti se odlišíte od mnoha e-shopů a zároveň uděláte dobrý skutek.
5. Sdělte svůj příběh
Mnoho firem, které vlastní e-shop působí odcizeně. Zkuste vytvořit vztah se svými zákazníky a představte jim svou společnost, aby lépe pochopili Vaše cíle a vize. Ukažte jim firemní kulturu, jak to u Vás funguje a „pozvěte“ je k Vám do firmy. Tohle můžete aplikovat mnoha způsoby:
- Představte jim zaměstnance firmy
- Ukažte jim prostředí firmy
- Umístěte na e-shop videa, jak probíhá výroba produktu
- Dejte najevo své priority a cíle
Tímto také vytvoříte důvěru v zákaznících a je zde větší šance, že u Vás nakoupí.
Doufáme, že tento článek Vám da tipy, jak oživit nejen Váš e-shop, ale celkově Vašeho podnikání. Pokud si však nejste jisti a budete chtít jakkoliv pomoct, tak se na nás neváhejte obrátit!
Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE | GRAFIKA | MARKETING | SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Weby tvoříme v těchto městech:
TVORBA E-SHOPU ZLÍN | TVORBA E-SHOPU BRNO | TVORBA E-SHOPU PRAHA | TVORBA E-SHOPU OLOMOUC | TVORBA E-SHOPU OSTRAVA
Zabýváme se kategoriemi: