Google Analytics je základem pro získávání dat ohledně nejen Vaší webové stránky, ale také kampaní a ostatní propagace na internetu. Tento nástroj od společnosti Google Vám nabízí velké množství informací, ať už o návštěvnosti nebo délce strávené na webové stránce.
V tomto článku Vám ve stručnosti představíme, co vše Google Analytics nabízí, a jak s těmito informacemi nakládat.
Návštěvnost
Cílem každé webové stránky je mít co největší návštěvnost. Proto Google Analytics poskytuje svým uživatelům podrobná data ohledně návštěvnosti. Na základě těchto dat dokážete vyhodnotit, kterou strategie je pro Vás nevýhodnější, na jakou se zaměřit v budoucnu. Avšak návštěvnost se dá rozdělit do několika následujících kategorií
Přímá návštěvnost
Pod přímou návštěvností si můžeme představit zadání názvu naší webové stránky přímo do adresního řádku. Tuto možnost využívají zejména lidé, kteří na naší stránku chodí pravidelně a nemusí vyhledávat pomocí internetových vyhledávačů.
Organická návštěvnost
O organické návštěvnosti mluvíme v případě, že návštěvník stránky zadá do vyhledávače ať už přímo název naší stránky nebo klíčové slovo. Zde také hraje velký význam optimalizace SEO, díky které se Vaše webová stránka může zobrazovat na prvním příčkách po vyhledávání, což zvyšuje organickou návštěvnost.
Návštěvnost z odkazů
Externí odkazy jsou jedním z nejdůležitějším parametrem při optimalizaci SEO. Zároveň Vám však také může přivést mnoho nových návštěvníků. Google Analytics Vám zobrazí, na jakých stránkách na Váš web někdo odkazuje.
Placené vyhledávání
Pokud někdo mluví o placeném vyhledávání, tak tím referuje na PPC reklamu (pay-per-click). Díky placené reklamě se Vaše stránka bude zobrazovat na nevyšších příčkách na SERPu (Search Engine Result Page). Google Analytics Vám poskytne data o tom, kolik lidí se dostalo na Vaši stránku pomocí PPC reklamy. Tato data Vám pomohou k vyhodnocení úspěšnosti reklamy, případně také k tomu, zda je potřeba provést změny.
Délka návštěvy
Dalším velmi užitečným nástrojem, které nám Google Analytics nabízí, je délka času stráveného na webu. Našim cílem je, aby se na našich stránkách návštěvník pohyboval co nejdéle, získal veškeré informace, a poté u nás nakoupil daný produkt či službu. V tomto případě nám zde Google Analytics poskytuje také informace o tom, kolik návštěvníků opustilo naší stránku v rámci několika vteřin. V tomto případě mluvíme o tzv. Bounce Rate.
Propojení s Google Ads
Velmi důležitou možností, kterou, kterou nám Google Analytics nabízí, je propojení s dalším nástrojem od Googlu, a to Google Ads. Google Ads slouží k vytvoření reklamních kampaní a celkové k PPC reklamě. Díky kompatibilitě těchto dvou nástrojů získáme veškerá data o reklamní kampani, konverzi zákazníků, počet prokliků, apod. Na základě těchto dat můžete vyhodnotit úspěšnost reklamy, ale také zároveň to, zda se Vám vrátily náklady vynaložené na propagaci.
E-commerce report
Pokud vlastníte e-shop, tak Vám doporučujeme využívat těchto reportů, které Vám poskytnou kompletní data o transakcích, které produkty jsou nejvíce oblíbené na Vašich stránkách, jak dlouho zákazník nakupoval na Vašem e-shopu, případně také zda svůj nákup dokončil nebo zboží nechal v košíku, a poté stránku opustil. Podle těchto dat můžete pracovat s přehlednějším designem e-shopu, jednoduší orientací apod.
V tomto případě se můžete obrátit na nás a my vezmeme Váš e-shop do našich rukou. Pomůžeme Vám od veškerých starostí.
Doufáme, že Vám tento článek představil základní výhody Google Analytics a rozšířil Vám Vaše vědomosti..
Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE | GRAFIKA | MARKETING | SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Weby tvoříme v těchto městech:
TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC
Zabýváme se kategoriemi: