Nejčastější chyba velké části e-shopů je prostá – SEO neřeší vůbec. Jistě, okolo vedení a správy e-shopů, umístěných produktů, vyřizování veškeré administrativy, dotazů zákazníků, reklamací, komunikace s dodavateli (a tak bychom mohli pokračovat do nekonečně) je obrovské množství starostí.
Jenže následně vás může trápit nejen nízká návštěvnost vašeho e-shopu, ale především nízké prodeje a nedostatečný obrat. Zjišťujete, že zákazníků na vaše stránky nezavítá příliš a když už, že se moc dlouho nezdrží.
Co teď? Výdělky nejsou velké a určitě si nemůžete dovolit vzít balík peněz a nacpat jej do masivní reklamní kampaně. Jenomže potřebujete své stránky dostat blíže k zákazníkům.
A právě vám začíná docházet, co všechno jste při tvorbě e-shopu podcenili. Vaše stránky totiž nemají dobré SEO, a tak se internetovým uživatelům zobrazuje na místo vašeho e-shopu vaše konkurence.
Pojďme si vysvětlit, co se za pojmem SEO vlastně skrývá.
SEO je soubor několik a faktorů, které mají vliv na návštěvnost vaší stránky. SEO webu nebo e-shopu se stará o to, aby se stránka zobrazovala cílové skupině, aby web navštívil co největší počet lidí a tím pádem i co největší počet platících zákazníků.
Optimalizace stránky – SEO – tedy posouvá váš web výše ve vyhledávačích Google, Seznam a jiné. Díky kvalitnímu a propracovanému SEO se váš e-shop začne zobrazovat na předních pozicích a lidé, kteří vyhledávají konkrétní informace, dané klíčové slovo nebo produkt, kliknou na odkaz směřující na vaši stránku.
SEO pro e-shop – jak jej vylepšit?
1. Firemní blog
Firemní blog poskytuje prostor nejen pro navázání kontaktu se zákazníkem, sdílení odborných rad a zajímavých novinek ze světa vašeho oboru, ale je také účinným nástrojem z hlediska SEO. Na blogu totiž publikujete texty, které by měly být zaměřené na klíčová slova spjatá s vaším e-shopem, tedy na produkty, které prodáváte. Texty, které obsahují dostatečný počet klíčových slov a zpětných odkazů, jsou fungujícím SEO prvkem.
2. Microsite na podporu SEO pro e-shop
Microsite je jednoduchý jednostránkový web, který slouží jako účelná a efektivní propagace. Je responzivní a rychle se načítá, bývá optimalizovaný pro jedno až dvě klíčová slova, takže jej Google miluje a upřednostňuje. Kvalitně optimalizovaný SEO microsite se tak zobrazuje na vysokých příčkách vyhledávačů.
A právě proto je microsite ideální pro propagaci jednotlivých služeb nebo produktů. Máte novinku, se kterou vstupujete na trh a chcete, aby oslovila co nejširší počet lidí a přilákala nové zákazníky na váš e-shop? Nebo máte svoji „stálici“, nejprodávanější produkt, o kterém víte, že má potenciál prorazit i ve větší konkurenci? S microsite dosáhnete více.
Už jen samotná existence microsite má totiž skvělý účinek na návštěvnost mateřského webu nebo e-shopu, neboť poskytuje prostor pro zpětné prolinkování.
3. Zlepšit rychlost načítání a další technické aspekty
Google a další vyhledávače nevyhodnocují na stránkách pouze psaný text. Pokud není váš e-shop v pořádku po technické – má špatné indexování URL, je pomalý, fotky a videa jsou v neodpovídajícím nebo náročném formátu, není responzivní, jsou tam chyby ve zdrojovém kódu (a tak dále), dobrý text to nezachrání. Je tedy zapotřebí dbát o e-shop jako o celek.
4. Linkbuilding a externí odkazy
Linkbuildingem můžete efektivně zvyšovat povědomí o své značce, o svém webu nebo e-shopu a dostávat se tak postupně do povědomí většího a většího souboru zákazníků. Je to budování zpětných odkazů na vašem webu a významná součást celé SEO optimalizace vaší webové stránky nebo e-shopu. Linkbuilding přispívá k takzvaným off-page faktorům a významným způsobem posouvá web nahoru ve vyhledávačích jako jsou Google nebo Seznam.
5. Klíčové produkty, klíčová slova
Proveďte analýzu klíčových slov a pomocí různých nástrojů (Google Plánovač klíčových slov, Marketing miner a další) a vyberte si klíčová slova spjatá se sortimentem a zaměřením vašeho e-shopu. V analýzách najdete nejen četnost jejich hledání, ale také, jak vysoká je konkurence pro dané klíčové slovo.
Po výběru vhodného klíčového slova se zaměřte na tvorbu textu.
Jako pro spoustu věcí, tak i pro budování SEO e-shopu platí – myslete dopředu. Při budování SEO je zapotřebí mít dlouhodobý plán a veškeré aspekty optimalizace SEO budovat postupně, pravidelně a vytrvale.
Pokud však už nyní víte, že na konstantní tvorbu SEO pro váš e-shop nemáte čas nebo potřebné znalosti nebo dovednosti, obraťte se na externí agenturu. Online marketingová agentura by měla být schopná obsáhnout veškerou problematiku SEO pro e-shop, a to nejen z obsahového a textového hlediska, ale měla by umět vyřešit i všechny ostatní technické, off-page a on-page aspekty SEO.
Správná online marketingová agentura by vám měla dokázat, že SEO skutečně umí, a to nejlépe výsledky, které již má za sebou. Pokud se webové stránky, které má na starosti, zobrazují na předních pozicích Google, můžete si být jistí, že schopnost optimalizovat e-shop z hlediska SEO zvládne.
Chcete se dozvědět více? Přečtěte si naše články o významu dlouhodobého budování SEO nebo 7 tipů, jak vylepšit váš článek z hlediska SEO.
Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE | GRAFIKA | MARKETING | SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Weby tvoříme v těchto městech:
TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC
Zabýváme se kategoriemi: