SEO vám pomáhá k tomu, aby se vaše stránka nabídla skrze vyhledávač cílové skupině zákazníků. Cílem SEO je zvýšení návštěvnosti na vašich stránkách – tedy dostat na váš web co nejvyšší počet potenciálních zákazníků, z nichž se část stane zákazníky platícími. Úkolem SEO je tedy pomoci vašim stránkám vydělávat.
Budování SEO není jednorázovou záležitostí, ale následování dlouhodobého cíle. Pokud vám bude připadat, že i přes veškerou vaši snahu není růst návštěvnosti vašich stránek takový, jaký byste si představovali, nezoufejte.
Co všechno je tedy součástí SEO?
- Zdrojové kódy
- Technické informace stránky¨
- Autorita domény
- Síla značky
- CTR
- Indexace URL
- Rychlost načítání stránky
- Responzivita (uzpůsobení zobrazení webu při prohlížení z mobilu i počítače)
- Texty a klíčová slova
- Strukturovaná data
- Metatexty
- Zpětné odkazy a linkbuilding
- Obrázky a fotografie (v odpovídajícím a snadno se načítajícím formátu)
- Uživatelské hodnocení
- Registrace do katalogů
- A mnoho, mnoho dalšího…
Úkolem SEO je, aby vaše stránky byly vidět.
…aby lidé, kteří hledají určité produkty, služby nebo informace, našli vaši stránku.
Jak zjistím, jestli je SEO na mých stránkách dobré?
Jestli je váš web dobře optimalizovaný pro vyhledávače, zjistíte velmi jednoduše – zadáte do vyhledávače klíčové slovo, a pokud se váš web zobrazí na prvních třech stranách vyhledaných odkazů, můžeme hovořit o dobrém SEO.
To znamená – vlastníte-li e-shop s koženými kabelkami, který se například po zadání klíčového slova „hnědá kožená kabelka“ do vyhledávače zobrazí jako jeden z prvních, SEO vašeho webu je efektivní. Pokud však své stránky nemůžete najít ani na x-té straně zobrazených výsledků, je se SEO optimalizací vašeho webu něco špatně.
Pokud chcete znát více a zajímá vás, co konkrétně na vašich stránkách nefunguje, existují na internetu volně dostupné SEO analyzátory.
Výsledku se ale neděste, ne všechny chyby zobrazené v analýze pro vás musí být relevantní.
Rychlost načítání své webové stránky, která je jedním z důležitých faktorů SEO, si můžete změřit třeba na GTmetrix.com, účinný nástroj pro měření na SEO je také SEO Site Checkup.
Ukázka měření webu z portfolia expertdevu rozvody-praha.cz na SEO Site Checkup.
Využít také můžete nástroj přímo od Google. Tato analýza je v češtině a detailně vám rozepíše, co je na vašem webu špatně, co by se mělo zlepšit a naopak díky čemu se zobrazuje vysoko a v čem se vyplatí pokračovat a nezanedbávat.
Detailní analýza kladů a záporů.
Další z efektivních a přehledných analyzátorů SEO naleznete TADY.
Tento analyzátor vám dokonce udělí známku jako ve škole. Stupně hodnocení jsou jako na univerzitě, pokud váš web dostane A, znamená to nejlepší výsledek. F naopak znamená, že stránka z hlediska SEO propadla.
A jak tedy tvořit SEO a SEO texty?
SEO dává možnost malým a středním firmám vyrovnat se těm velkým a zavedeným. Díky dobře zpracované optimalizaci vaší webové stránky nebo e-shopu můžete směle konkurovat i větším dravcům na trhu.
Mějte web aktuální. Nenechejte jej zestárnout. Pokud Google uvidí, že poslední aktualizace a poslední přidaný příspěvek na webu je starý pět let, upřednostní vaši konkurenci.
Zaměřte se na témata, o která mají zákazníci největší zájem. Která to jsou, zjistíte několika způsoby. Pokud vlastníte e-shop, data z Google Analytics vám poradí, které produkty jsou nejnavštěvovanější a která oblast zákazníky nejspíše zajímá nejvíce. Inspirovat se můžete také na sociálních sítích nebo ostatních webech. O čem lidé nejvíce diskutují, co hledají? A rešerši můžete udělat také na zahraničních webech. Jaký obsah publikuje vaše zahraniční konkurence?
Analyzujte, plánujte, tvořte. SEO je záležitostí dlouhodobou.
Buďte souvislí. Obsah svého webu tvořte konstantně a pravidelně. Mějte dopředu naplánovaný publikační plán a komunikační strategii. Dělejte rešerše, sbírejte data, analyzujte. Nespoléhejte se při tvorbě SEO ale pouze na text, pokud nebudete mít v pořádku web nebo e-shop po technické stránce, nevytrhne vás ani sebelepší obsah.
A doporučení na závěr: Netvořte texty jen za SEO účelem. Nepíšete je přece jen pro Google. Když naládujete dvacet třicet klíčových slov do dvaceti vět. Text bude nečitelný a zákazník, který přijde na váš web za získáním informací, se zděsí a velmi rychle váš web opustí.
Pokud se o tématu chcete dozvědět více, přečtěte si články o tom, jak napsat poutavý text pro webové stránky nebo proč jsou klíčová slova klíčem k úspěchu.
Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE | GRAFIKA | MARKETING | SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Weby tvoříme v těchto městech:
TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC
Zabýváme se kategoriemi: